V posledných dňoch/týždňoch sa nám na Instagrame rozmáha na prvý pohľad jedinečný projekt s perfektnou firemnou kultúrou a celkovo až príliš dokonalý a jednoduchý na to, aby bol pravda. Reč je o projekte Mladí a úspešní. Prečo takému niečomu vôbec venujem pozornosť? Zlákali aj mňa, alebo je tento článok zaplatený? Nie, a to teda rozhodne nie. Mala som pocit, že ide o podvod, no chcela som si byť istá… Keďže z ich online prezentácie len ťažko zistíš, o čo sa skutočne jedná, ukážem ti to v tomto článku.

Je pravda, že článok začínam písať skeptická voči celému tomuto projektu. Nepozdáva sa mi ich tajomnosť, sebaprezentácia, ani zháňanie nových ľudí do tímu. V minulosti som sa stretla s viacerými pyramídovými hrami, či projektami podobnými práve tomuto. Napriek tomu sa snažím byť otvorená informáciám a pozerať sa na veci z oboch strán. S viacerými zapojenými v tomto projekte som bola v kontakte, a taktiež mala videohovor so samotným zakladateľom projektu Mladi a úspešní.

V článku sa dočítaš:

  • Ako sa prezentujú vo svojom online priestore?
  • Ako si zháňajú nových ľudí do tímu? (prešla som ich pohovorom!)
  • Čo zistíš na spoločnom videohovore, a s kým hovoríš?
  • ČO SKUTOČNE ROBIA – a dá sa tým zarobiť?
  • Záver – príležitosť či podvod?

Čo zistíme z ich stránok…

Začneme na webovej stránke www.mladiauspesni.online . Webovú stránku majú spravenú pekne, to sa musí uznať. Jednoduchá, moderná, prehľadná, návštevníka si nejakú dobu udrží. Veľkú časť obrazovky zaberá premenlivý text “Cestuj/zabávaj sa/plň si sny/zaži úspech/zarábaj online.” a v pozadí sa prehráva video zostrih ich top zážitkov “z práce”. Ich motto “Pomáhame mladým ľuďom plniť si svoje sny…” toho síce veľa nepovie o ich oblasti podnikania, no kto by si nechcel plniť sny? Ideme teda analyzovať ďalej.

To, čo ďalej vieme vyčítať na stránke je, že ti ponúknu:
– online biznis (no bez bližšej špecifikácie)
– vlastné know-how (k tomuto sa vyjadrím nižšie)
– vzdelávací systém
– osobnostný rozvoj (vraj objavíš svoje lepšie a úspešnejšie ja)
– cestovanie (opäť, čo je väčšie lákadlo ako cestovanie?)
– ocenenie (veľké pódiá, potlesk, konfety…)
– časová sloboda (u našej generácie je bežná práca strašiak, časová sloboda a byť sám sebe pánom znie lepšie)
– tím
– zábava (túto časť promujú na svojom Instagrame najviac zo všetkých)

Na stránke taktiež nájdeme zopár motivačných citátov, fotografie manažérov projektu a blog, na ktorom sú výhradne články o cestovaní na semináre v rámci tohto projektu. Lákajú najmä mladé študentky, ktoré túžia po vlastnom zárobku, cestovaní a ocenení. Samotné cestovanie aj ocenenie spomínajú veľmi často – nečudo,, veď to ako lákadlo funguje. Ocenenie formou zdieľania ich fotografie na sociálnych sieťach s oslavným popisom, a pri vyšších pozíciách sa dočkajú aj potlesku s konfetami na pódiu pred 1 500 ľuďmi.

Pozri aj: Vlastná skúsenosť so sexuálnym obťažovaním, a čo robiť?

Ich najpoužívanejšie slová sú biznis, financie, online, projekt, manažér, spolupráca, a zábava. Vďaka týmto slovám to síce znie lákavo, no v skutočnosti stále ani len netušíme čo vlastne robia. A to sme prešli celú stránku. Ak by mala takýmto “tajomným” spôsobom spravený web akákoľvek agentúra či vzdelávacia inštitúcia, asi by nezískali veľa záujemcov.

Mimochodom, ak by sa skutočne jednalo o jedinečnú príležitosť online biznisu pre mladých, nepísali by o nich aj iné médiá? Pravdepodobne písali. Píše o nich niekto? Nie. Píšem o nich ja a zatiaľ nie práve v svetle ktoré by sa im páčilo.

Schovávajú svoju činnosť úmyselne, alebo to len “zabudli spomenúť”? So stopercentnou istotou môžem povedať, že až v takejto miere to nie je náhoda. Nielenže nevieme čo robia, nevieme ani od kedy to robia. Vieme ale, že v ich projekte sú 3 direktori a 20 manažérov. Manažérov čoho? Ani srnky netušia, no znie to dobre.

Ako teda získavajú nových ľudí?

Cez Instagram. Pravdepodobne aj teba zasiahla podobná správa, ako vidíš nižšie. Či už v komentári alebo priamo v súkromnej správe. Desiatky mladých dievčat posielajú tieto dve správy, len výnimočne s nejakou obmenou. Predpokladám preto, že to “vlastné know-how”, ktoré ponúkajú, obsahuje aj vzorové správy ktoré treba rozoslať všetkým IG účtom, ktoré nájdu.

mladi a uspesni automaticke spravy

Zaujímavé je, že dievčaťu napravo som aj odpísala s prosbou o viac informácií, no odvtedy sa neozvala… Pre účely tohto článku som následne sama kontaktovala ešte zopár dievčat, dokonca aj z iného profilu, no výsledok bol vždy rovnaký. Bez odpovede. Až som sa raz ozvala manažérke z ich stránky, a dohodla si telefonát. Čo nasledovalo si môžeš prečítať nižšie.

Mladí a úspešní sľubujú, že ťa budú školiť a vzdelávať, odovzdajú ti konkrétny plán práce, a práca je vhodná úplne pre kohokoľvek. Ako tomu ale môžeme veriť, keď už pri prvom kontakte nezvládajú ani úplný základ – komunikovať?

Tip: Sleduj ma na Instagrame

Čo sa dialo po odpísaní na správu?

S daným dievčaťom sme si dohodli telefonát. Trval 1 minútu a 37 sekúnd. Prečítala mi nejaké poznámky o tom kto sú, no bola to viac menej rovnaká slovná vata ako som našla aj na stránke. Zistila som, že “spolupracujú s veľkou medzinárodnou úspešnou spoločnosťou Oriflame, no nejedná sa o katalógový predaj. “. Hovor skončil dohodnutím si času spoločného videohovoru so zakladateľom Mladí a úspešní cez Zoom.

EDIT: Po pár dňoch či hodinách odpísali aj ostatné dievčatá, no každá mi povedala to isté a ponúkala videohovor.

Tip: Vieš aké sú najčastejšie argumenty MLM podvodníkov? V tomto článku ich vyvraciam!

Princíp pyramídovej hry

Kým budem pokračovať ďalej, a teda k samotnej podstate a náplne práce tohto projektu, chcela by som dať do pozornosti (v mnohých krajinách nelegálny) princíp pyramídovej hry.

Predpokladám, že s pyramídovou schémou si sa už stretol, no predsa len v krátkosti vysvetlím o čo ide. Je to obchodný model, v ktorom zárobok závisí od privedenia nových členov do systému. Keď vstupuješ ty, zaplatíš poplatok, ktorý potom vyžaduješ od všetkých ľudí, ktorí sa registrujú pod tebou. Časť tohto poplatku väčšinou ide tebe, a zvyšok ľuďom nad tebou. Takýto model však nie je dlhodobo udržateľný. Zarobia na ňom jedine organizátori a tí účastníci, ktorí sa prihlásili medzi prvými.

Princíp projektu Mladí a úspešní

Po krátkom telefonáte som dostala link na zajtrajší videohovor. Pripojenie bolo jednoduché. Povinnosťou bola zapnutá webkamera a mikrofón. Prednášku o fungovaní mal sám zakladateľ projektu – tak som zistila, že direktori uvedení na stránke sú zakladatelia. Spolu so mnou sa pripojilo aj 14 dievčat a jeden chlapec, všetci odhadom vo veku 16-22 rokov.

videohovor cez zoom - mladi a uspesni

Muž ktorý s nami komunikoval bol očividne skúsený rečník, čo som si neskôr z jeho IG potvrdila. Hovoril však dosť rýchlo. Až tak rýchlo, že som si miestami nestíhala ani písať poznámky, a nie to ešte poriadne rozumieť čo hovorí. Neviem či to bol zámer alebo už to chcel maž z krku.

Informácie spomínané nižšie v tomto článku sú získané z nezáväzného videohovoru. Na tento videohovor sa môže dostať ktokoľvek po kontaktovaní projektu Mladí a úspešní. Nejedná sa teda o dôverné informácie.

Forma zárobku

Viac krát mi bolo prízvukované, že sa nejedná o katalógový predaj. A naozaj tomu tak je. Členovia totiž “predávajú! členstvá novým členom. V nasledujúcich odstavcoch sa budem venovať tomu, čo som sa dozvedela na pohovore.

Pozri aj: 7 tipov pre prezentovanie ako profík aj bez skúseností

Zarábaš podľa toho, koľko predáš. To dáva zmysel. Aby si tomu princípu ľahšie porozumel, a tiež aby sa to mne ľahšie vysvetľovalo, ukážem to na príbehu.

Ukážka na príbehu

Kontaktuje ťa mladá slečna, že má pre teba príležitosť, spoluprácu. Prejdeš si video pohovorom a keďže je dobrý rečník a máš málo času na otázky či premyslenie, ideš do toho. Vstupný poplatok sú 3€, ktoré sa údajne darujú na charitu (to som neprezisťovala a ani nebudem, lebo o to v článku nejde). Stávaš sa členom jej tímu. Máš dve možnosti: stať sa iba spotrebiteľom, čiže si budeš kupovať Oriflame pre svoju vlastnú spotrebu (s 20% zľavou a možnosťou získať darčeky a bonusy, ako ktokoľvek iný registrovaný), alebo sa stať biznis partnerom. Biznis partner znamená, že taktiež budeš registrovať nových ľudí tak, ako mladá slečna registrovala teba.

Prvé týždne však nezarábaš nijako. Len míňaš peniaze a kupuješ si produkty od Oriflame. Na to aby si začal zarábať potrebuješ za tri týždne (čiže počas jedného katalógu) spraviť obrat za 300 bodov, respektívne v hodnote cca 230€. Ak sa ti toto podarí, dostal si sa na prvú, 4% pozíciu a odteraz z každého svojho predaja získaš 4% províziu (čiže z každých 10€ dostaneš 0,4€).

Keďže predať kozmetiku za 230€ nemusí byť jednoduché osamote, pomôžu ti s tým vyššie uvedení biznis partneri. Pripomínam že sa nejedná o katalógový predaj, a tak sa poďme pozrieť na to, ako sa ti vlastne tento obrat podarí. Nepredávaš produkty, predávaš členstvá s výhodami. Tými výhodami sú skúšanie kozmetiky od Oriflame so 100% zárukou spokojnosti, nakupovanie s 20% zľavou, školenia a workshopy, darčeky, možnosť rastu a samozrejme o XY mesiacov (ak vôbec) cestovanie do zahraničia na semináre. Takýmto spôsobom úplne stačí, keď si ty a tvoja rodina bude pravidelne objednávať kozmetiku výhradne od Oriflame. Rovnako tak aj všetci ľudia ktorých zaregistruješ pod seba…

S vyššími predajmi/obratmi samozrejme prichádza aj vyšší zárobok. Nebudem tu však detailne rozoberať každú pozíciu. Vyššie opísaná bola prvá, čiže 4% pozícia, kedy začínaš mať 4% províziu z každého predaja. Pri ďalších pozíciách samozrejme rastie aj tvoja výplata – napríklad ak chceš za 3 týždne zarobiť 300€, musíš spraviť za rovnakú dobu obrat v hodnote 2000€. To znie celkom strašidelne veľa, nie? Pokiaľ do svojho tímu ale zaregistruješ viacero ľudí, oni ti pomôžu tento limit naplniť. V praxi to znamená, že zaregistruješ trebárs 40 ľudí, a každý z nich spraví objednávku po 50€. Bum, aké je to zrazu “ľahké”.

Pozri aj: Ako cestovať bezpečne aj ako sólo dievča?

A to cestovanie?

No, prvé mesiace, ale pravdepodobne prvé ROKY sa žiadne cestovanie nekoná. Na to, aby si sa dostala na ich medzinárodný seminár musíš byť 12% pozícia – a to hneď niekoľko mesiacov po sebe, aby si sa “stihla kvalifikovať”. A ty už vieš čo je to 12% pozícia a koľko peňazí za tým je…

Záver – takže podvod či príležitosť?

Priznávam, že moja počiatočná skepsa po video hovore jemne opadla. Ale skutočne len jemne. Popísaním svojho biznisu však vyvrátili moju pôvodnú teóriu o pyramídovej hre, na ktorú sa to spočiatku podobalo. Nepôjdeme od nej ale ďaleko. Projekt Mladí a úspešní je ukážkovým príkladom Multi level marketingu. Táto forma podnikania je často zamieňaná so spomínanou pyramídovou hrou, no odporúča sa jej taktiež vyhýbať.

JEDNOU VETOU: Účasť v projekte Mladí a úspešní z teba nespraví úspešného biznismena ani boháča. Napriek tomu že ťa budú nazývať biznismenom, podnikateľom a gratulovať ti ku každému sebemenšiemu úspechu, v skutočnosti budeš iba podpriemerne platený obchoďák spoločnosti Oriflame.

Multi level marketing (MLM)

Schéma multi level marketingu, nazývaného tiež aj “sieťový marketing” pripomína pyramídu. Na jej vrchole je jeden človek, ktorý má pod sebou zaregistrovaných ďalších ľudí. Napríklad dvoch. No a títo dvaja ďalších dvoch. Takže ten človek na vrchole má pod sebou registrovaných celkovo šesť ľudí, ktorí pracujú, a tým zároveň pracujú aj naňho. V skutočnosti sa však bavíme o stovkách až tisíckach ľudí.

Od spoločnosti ktorá funguje na princípe multi level marketingu si kúpiš jej produkt. Ak sa ti zapáči, ponúkneš ho ďalej kamarátom či rodine. Za to, že si firme priniesol nového zákazníka, dostaneš odmenu. To znamená, že firma vďaka tebe ušetrí horibilné čiastky na reklamu v médiách, a podelí sa s tebou o zisk. Tento zisk pre teba pôsobí lákavo, no pre firmu predstavuje len zanedbateľné percento z toho, čo by ich stálo platiť profesionálneho obchoďáka alebo markeťáka. Nie každý MLM je podvod a týmto spôsobom sa naozaj dá zarobiť peniaze. Rozhodne však nie rýchlo a bez tvrdej práce.

Ak ťa tento druh podnikania zaujíma, na internete o ňom nájdeš množstvo článkov či Youtube videí. Okrem Oriflame poznáš určite množstvo ďalších spoločností, ktoré robia biznis takýmto spôsobom. Sú nimi napríklad Avon, Herbalife, Mary Kay, OVB či Partners Group.

Moje stanovisko

Do multi level marketingu sa nechcem zapliesť. Ale to mi bolo jasné od začiatku. Osobne si myslím, že takáto forma predaju je výhodná akurát tak pre značku Oriflame a pár ľudí na vrchu zoznamu ľudí zapojených v Mladí a úspešní. Neviem si predstaviť čo by ma ich spomínané webináre a koučingy naučili, akurát tak manipulovať ľuďmi pomocou dobrého rečnenia – tak ako aj ich zakladateľ na biznis videohovore. Bolo vidno, že on tu je len na technické veci a prijímanie nových ľudí, pretože o svojich produktoch nevedel ani ň.

Firmy poslednú dobu vo všeobecnosti rady využívajú ekologickosť na marketingové účely, pretože na to spotrebitelia počujú. Keď sa ho jedna slečna na videohovre spýtala, v čom spočíva ekologickosť produktov Oriflame, zakoktal sa. Vraj majú aj produkty v rade EcoBeauty. A že sa s tým šampónom môžeš osprchovať aj vonku a on sa rozloží. Chápem, že je to chlap a podľa stereotypov je v poriadku že také veci nevie, no je aj obchoďák! A v takejto pozícii je faux pas nepoznať svoj produkt. Toto moje presvedčenie mi navyše potvrdzuje sales tréning od Procter & Gamble, ktorého som sa kedysi zúčastnila.

Rada si prečítam tvoj názor o tomto projekte nižšie v komentároch! 🙂

Ak považuješ tento článok za užitočný, budem ti nesmierne vďačná za ZDIEĽANIE. <3 Alebo ma môžeš sledovať na Instagrame a tým podporiť moju budúcu tvorbu článkov.


10 Comments

Ama · 26. júna 2020 at 18:38

Ďakujem za tento článok, rozmýšľala som nad touto ponukou a práve vďaka tomuto článku som zistila o čo vlastne u nich ide 😉

    Jašterka Menny · 26. júna 2020 at 20:04

    Teší ma, že bol článok užitočný 🙂 <3

    Emilia · 2. augusta 2020 at 23:43

    Mila Jašterka , ďakujem za váš názor a píšem kôli tomu , že spolupracujem s Oriflame už 25 rokov.
    Prvý krát som firmu spoznala cez výrobky , ktoré som si kúpila od kolegyne a nebol to môj najlepších výber za jednu tretinu z výplaty ( to bolo v roku 1991) , ale potom som si vybrala pár výrobkov na druhý pokus a bola som veľmi prekvapená , aký účinok to malo na moju exematickú pokožku. Vtedy som o Oriflame nevedela takmer nič , iba to , že je to prírodná kozmetika . Ja a môj syn sme sa veľmi rýchlo vyliečili vďaka každodennej starostlivosti s tak kvalitnými výrobkami. Nevedela som v tom čase aký je Oriflame a akú príležitosť ponúka . Ale keď som bola a na MD , vďaka mojej dobrej kamarátke som stretla človeka , ktorý mi o príležitosti zárobku povedal omnoho viac. A odvtedy sa začal meniť môj život … a nielen môj , ale aj mojej rodine a mojim kamarátkam a známym .
    Konečne som mohla byť za moju prácu spravodlivo odmenená ( predtým som bola špeciálny pedagóg ) a nielen to , konečne sa mohli moje sny a ľudí , ktorí chceli žiť život svojich snov stať skutočnosťou. Byť ocenená za svoju prácu a cestovať luxusne aj so svojou rodinou .. ktoré zamestnanie to ponúka ? Každé zamestnanie je pyramída – školstvo , to bolo moje druhé zamestnanie , pracovať pre akúkoľvek firmu – kto zarobí viac – riaditeľ , učiteľ , školnik , upratovačka ? V nemocnici – riaditeľ nemocnice.? Sestrička ? Lekár ? Ošetrovateľ? Atď.. v Oríifkame je systém odmeňovania spravodlivý a každý zarobí toľko , koľko chce a môže kedykoľvek predčiť aj svojho sponzora, direktora .. záleží len na tom , čomu veríte a aký máte v živote cieľ .. Pamätám sa veľmi jasne na moje začiatky , nik sa ma dovtedy nepýtal na moje ciele okrem mojej sponzorsky. Nevedela som , že to vôbec funguje … , ale áno , úspech tkvie v tom , kto vás v tomto obchode vedie . Aj ja som fungovala na začiatku v inej skupine a nevnímala sim Oriflame ako skvelú príležitosť, až do chvíle , kedy som stretla sorávnu sponzorsku. Vďaka tejto práci som spoznala skvelých ľudí , spoznala som samu seba a svoj potenciál a som vďačná ta túto príležitosť , lebo aj vďaka mne a možnosť naučiť sa od sponzora ako učiť druhých byť úspešnými , mám úspešný tím direktoriek a lídrov … Je to momentálne najvyspelejšia forma obchodu , ale dôležité je, kto a ako to ponúka .. veď nie každý lekár je dobrý lekár …. Veď nie každá predavačka je milá a odborníčka, veď nie každý učiteľ vie rovnako dobre naučiť … veď nie každá kaderníčka Vám urobí skvelý účes ..
    A ešte malý dodatok – používam tieto výrobky už skoro 30 rokov a aj moja rodina a výsledok ? Toto je na osobné stretnutie …
    Vysokokvalitný produkt s eko – etickým prístupom za skvelú cenu …
    Prajem Vám veľa úspechov a ešte raz ďakujem za vás názor.

Rubia · 4. júla 2020 at 21:43

Veľmi užitočný článok, vďaka :). Prišlo mi to od začiatku veľmi pofidérne, keďže bez hovoru mi nechceli dať viac informácií, tak som si ich našla tu a všetko sa mi potvrdilo a nemusela som s tým strácať viac času.

Petra · 9. júla 2020 at 12:44

Ponuky týchto ľudí znejú naozaj skvelo.. dnes ma čaká videohovor s organizátorom, ale popravde, po tomto článku neviem, či naň pôjdem… Som rada, že si takto objasnila, o čo im ide a už chápem, prečo to tak zatajujú.

    Helena Ragasová · 5. augusta 2020 at 12:59

    Samotná MLM- firma nemusí byť zlá, dokonca bola navrhovaná na Nobelovu cenu. Skutočne sa šetrí na reklame a produkty by mali ponúkať ľudia, ktorí majú s nimi dobré skúsenosti , poznajú ich a ich účinok vyskúšali aj na sebe. Pokiaľ ich firma za toto všetko platí, súhlasím a nebudem im závidieť. Poznám takú, ktorá vás do ničoho nenúti, robíte len toľko, koľko sami chcete. Používam ich výrobky už veľa rokov a ako lekárke mi pomáhajú pri liečbe mojich pacientov. Ak budete niekto chcieť, môžete
    si ma nájsť .

Lívia · 12. júla 2020 at 17:06

V Oriflame som registrovaná od svojich 12 rokov (najprv na mamu, kvôli veku samozrejme), chvíľu som si aj budovala tím, teraz už objednávam viac menej len pre seba a pre známych, ale aj tak viem celkom dobre ako to funguje keďže som tomu venovala naozaj veľa veľa času, bol to taký koníček popri základnej a strednej škole 😂. Keď som nedávno narazila na ich stránku, neskôr na Projekt 15, čo je vlastne to isté, bola som dosť zvedavá o čo ide. Ako píšeš, kým som sa dozvedela o čo vlastne v týchto projektoch ide, trvalo to dosť dlho. Tvária sa, že ponúkajú niečo nové, inovatívne, úžasné… Proste top príležitosť. A pritom je Oriflame firma, ktorú pozná asi každý, na pár výnimiek. Najhoršie však na tom je, že absolútne nepoznajú ani firmu ani produkty a je celkom smutné, že ja vo svojich 13 rokoch som o tom vedela viac ako oni teraz, pretože si len vytvorili texty, ktoré každému opakujú 😂. Na to aby človek mal niečo z ľudí, ktorých má v tíme, musí aj on sám vytvoriť za tú kampaň nejakú objednávku, niekedy to bolo 100 bodov (neviem presne ale je to cca okolo 90€). Ako potom môžu tvrdiť, že sa nejedná o katalógový predaj? Ak nebudú predávať aspoň za tých 90€ mesačne, resp. Za 3 týždne, alebo si nebudú nakupovať kozmetiku za túto sumu sami pre seba, nemajú nárok na províziu z ich tímu. Okrem toho na to, aby provízie z tímu stále prichádzali, musia byť členovia pod nimi aktívny a takých veľa časom neostane. Ponúkajú svoje overené know-how, ktoré ale vlastne nič nové overené neponúka, pretože robia to isté čo som robila ja pred niekoľkými rokmi a čo robia ostatní ľudia, ktorí si budú tím v Oriflame – naháňajú ľudí aby sa registrovali len s tým rozdielom, že to robia viac online a tvária sa, že je to niečo nové o čom nikto nevie. Ak však tých ľudí budú učiť k tomu, aby si len zháňali ďalších pod seba, ale nebudú im ponúkať možnosť skúsiť si produkty osobne zadarmo, dozvedať sa o novinkách a hlavne im od začiatku nedajú vedieť, že IDE O KATALÓGOVÝ PREDAJ a nie je to vôbec jednoduché registrovať pod seba ďalších, pretože túto firmu už skoro každý pozná a možno každý 3tí človek už bol alebo stále je zaregistrovaný, je im to všetko na dve veci.
P.S. Čo sa týka registračného poplatku, naozaj ide na charitu (kedysi to bolo na opravu detských oddelení v nemocniciach, ako je to teraz neviem), človek ktorý ťa zaregistruje z tohto poplatku nemá ani cent.

Kristína · 20. júla 2020 at 12:22

ahoj, práve dneska mi písala jedna baba a rovno som už mala aj telefonát, mám sa už iba prihlásiť na videohovor. Písala som jej aj ja sama že potrebujem o tom vedieť viac pretože takéto práce online bývajú často pasca na ľudí. Ona ma ujasnila že samozrejme vyskytujú sa takéto na internete ale oni nie sú taký. Tak mi dala linky na ich stránky ja som si to prečítala a ako si sama napísala na tej stránke a ani ona mi nevedela povedať viac. Zavolali sme si a nakonci povedala že mi pošle link na kalendár kde sa zapíšem a budem mať daný videohovor . je to lákavá ponuka pretože zarobiť si toľko peňazí je akože + ale mne hneď napadlo že tak rýchlo sa to nebude dať a keď som sa dozvedela že to je oriflame tak hneď som vedela že budem ponúkať niečo a to mi nestojí za to. Preto som si chcela niečo o tom nájsť a tvoj článok mi potvrdil to čo som si myslela. Ďakujem za to že si toto napísala. Teraz viem že im nemôžem veriť a že to nechcem robiť

Alenka · 29. júla 2020 at 22:26

Konečne som sa dopracovala k vysvetleniu.A je to presne ako som si myslela…Aj keď ma za každé odmietnutie a argument doslovne lynčovali že som lenivý človek Teraz som šťastná že zase zvíťazil môj rozum…Dakujem za super vysvetlený článok

Najčastejšie argumenty MLM obchodníkov - ako nenaletieť pyramíde? · 27. júna 2020 at 18:10

[…] článok na tému multi level marketingu, konkrétne rozobratie projektu Mladí a úspešní mal obrovský úspech. Som rada, že moje myšlienky padli na úrodnú pôdu a pomohol ti. Zároveň […]

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.